Este una din intrebarile care ne-au fost adresate pe pagina de Facebook a Clientului Misterios.
Pentru a deveni client misterios orice evaluator trebuie sa aiba varsta minima 18 ani, acces zilnic la internet, sa abia abilitati de baza de utilizare a calculatorului si internetului, spirit de observatie, memorie buna, sa dea dovada de seriozitate si respect in colaborarile cu Phantom Shopping®.
In momentul in care o persoana doreste sa se inscrie in baza de date cu clienti misteriosi a Phantom Shopping®, trebuie sa completeze online un formular in care ii sunt solicitate anumite informatii: nume complet, date de contact (email, telefon, adresa, etc.), varsta, stare civila, ocupatia, locul de munca actual, limbi vorbite, inaltime, lungime par, marimi purtate la imbracaminte si incaltaminte, echipamente tehnice care le aveti in posesie (mp3 player, aparat foto, dispozitiv de inregistrare audio/video, etc.), daca poarta ochelari, hobbyuri, daca are animale de casa, daca are masina si ce marca, etc. … la o prima vedere multor persoane li se pare tare ciudat ca o firma de mystery shopping sa solicite aceste informatii.
Este foarte important ca evaluatorii sa completeze cat mai in detaliu aceste informatii pentru ca sunt, de fapt, informatiile care “califica” un client misterios pentru proiectele pe care le desfasuram, sunt informatiile care ne ajuta sa selectam evaluatorii pentru un anumit proiect.
Clientii misteriosi pe care ii folosim intr-un anumit proiect trebuie sa aiba un anumit profil. Pe scurt, ei trebuie sa faca parte din grupul tinta al firmei unde se realizeaza evaluarea si trebuie sa indeplineasca conditiile impuse de scenariu.
Ca sa dau cateva exemple – in cazul in care realizam evaluari pentru un magazin care comercializeaza produse pentru copii mici – ar trebui sa folosim clienti misteriosi care in realitate au copii mici, sau care au experienta cu copii mici. Daca ar trebui sa evaluam magazine care comercializeaza produse pentru animale – trebuie sa folosim clienti misteriosi care in realitate au animale si cunosc ce anume li s-ar potrivi animalelor lor. Cu toate astea, desfasuram si proiecte ce presupun evaluari care se pot realiza de clienti diversi (evaluari pentru restaurante, magazine de imbracaminte casual, hipermarketuri, etc.)
Este extrem de important ca o persoana ce doreste sa devina client misterios sa completeze cat mai corect toate aceste informatii… sau sa le aduca la zi daca au intervenit schimbari de cand au completat formularul pana in prezent. In cazul in care clientii nostri (firmele pentru care realizam evaluarile) identifica, dupa vizita, ca evaluatorul nu s-a potrivit cu profilul solicitat, pot considera vizita invalida, ca urmare, ea nu ne va fi decontata, iar noi nu o vom putea deconta mai departe clientului misterios.
Asadar, ce anume califica un client misterios pentru un proiect? Profilul general al persoanei care va juca rolul respectivului client misterios.
………………
In cazul in care doriti sa obtineti informatii despre mystery shopping, puteti sa ne adresati intrebari pe adresa rs@phantomshopping.ro. Raspunsurile vor fi postate pe blogul Phantom Shopping®.