Despre noi

Phantom Shopping® oferă servicii profesionale de mystery shopping pe piața din Romania din anul 2006 și a realizat peste 20 000 evaluări în România.

Am colaborat de-a lungul timpului cu firme din domenii diferite de activitate: telecom, financiar-bancar, construcții și amenajări interioare, electronice și electrocasnice, centre comerciale, auto și altele.

Phantom Shopping® este formată dintr-o echipă pasionată de marketing, vânzări și eficientizarea servicilor. Aceste elemente se îmbină fermecător și creează instrumentul mystery shopping!

Cu consultanți experimentați în dezvoltarea și implementarea programelor de mystery shopping și customer service, și cu câte un manager de proiect care gestionează în fiecare lună sute de evaluări la nivel național și/sau international, Phantom Shopping® are parteneri de afaceri – firme de consultanță de management, firme de training, firme de recrutare și firme de dezvoltare organizațională – cu susținerea cărora oferă clienților soluții complete pentru creșterea performanțelor în relația cu clienții și pentru creșterea vânzărilor.

Phantom Shopping® dorește să contribuie la dezvoltarea pieței de mystery shopping. Ca urmare, prin intermediul acestui site și blog dorim să transmitem informații relevante pentru toate părțile implicate în dezvoltarea, implementarea și utilizarea instrumentului de mystery shopping.

Despre
MYSTERY SHOPPING

Povestea începe înaintea anilor 1940 când detectivii realizau evaluări pentru prevenirea furturilor în rândul angajaților în domeniul bancar și retail, iar prima menționare al acestui serviciu ca și “Mystery Shopping” a fost făcută în 1940 de către o importantă firmă de cercetare de piață.

În timp, acest instrument a evoluat și este acum folosit pentru evaluarea generală a calității serviciilor pentru clienți în domenii diverse de activitate. Mystery shopping-ul a cunoscut o evoluție rapidă începând cu anii ’90 datorită apariției Internetului. Firmele de mystery shopping au dezvoltat instrumente online specifice cu ajutorul cărora comunică mai bine, mai repede și mai eficient cu clienții misterioși.

În 2005 piața de mystery shopping din Statele Unite ale Americii a fost estimată la 600 milioane US$ fiind realizate peste 8 milioane de evaluări, iar în prezent piața globală este estimată la peste 2 miliarde US$.

Orice firmă care interacționează direct cu clientul final poate să apeleze la acest instrument pentru evaluarea calității serviciilor pentru clienți. La nivel international se derulează proiecte de mystery shopping în domeniile: bancar, medical, auto, hoteluri, firme de transport (terestru, aerian, maritim), comerț general, instituții publice, instituții sanitare, intermediar de servicii diverse, organizații non guvernamentale, francize și altele.

Sunt folosite în prezent metodologii diferite de evaluare de la observații simple ale clienților misterioși până la înregistrări audio și video ale vizitelor de evaluare.

Mystery shopping-ul mai este cunoscut la nivel international și sub denumirile: secret shopping, spotter service, shopper program, secret evaluation, undercover performance evaluations, printre altele.

Întrebări frecvente despre

CLIENȚI MISTERIOȘI

Mystery Shopping-ul este un instrument de evaluare generală a calității serviciilor pentru clienți.
Clientul misterios este o persoană sociabilă, cu spirit de observație și obiectivă care vizitează diverse magazine, joacă rolul unui client real interesat de achiziția unor produse sau servicii, evaluează angajatii și aspectul magazinului apoi completează un chestionar, oferind informatii despre vizita realizată.

Pentru a deveni client misterios este necesar să te înregistrezi pe platforma noastră și să-ți completezi profilul de client misterios iar apoi să aplici pentru evaluări.
Pentru a te înregistra ca și client misterios accesează acest link. Asigură-te că pe computerul tău ai instalat un browser (recomandăm Mozilla Firefox sau Google Chrome) și Adobe Flash Player.
Crearea profilului de client misterios înseamnă completarea tuturor câmpurilor de la cele 3 secțiuni: Informații generale, Informații despre experiența evaluatorului și Alte informații despre evaluator, precum în imaginea:

Solicităm CNP-ul în principal pentru eliminarea confuziei dintre evaluatorii care au același nume. Asigurăm însă că S.C. Phantom Marketing S.R.L respectă normele GDPR conform Politicii de Confidențialitate astfel că datele tale sunt în siguranță și nu vor fi dezvăluite terților, respectiv nici nu pot fi accesate de persoane neautorizate.
Avem nevoie de contul tău bancar (cod IBAN) pentru că plățile aferente evaluărilor realizate de tine în proiectele de mystery shopping se face exclusiv prin virament bancar, în termen de 5 – 30 zile de la finalizarea proiectului.

În urma înregistrării veți primi un email de confirmare care conține un link de activare. Acesta poate să intre în folderul Spam sau Junk al căsuței de email. Dacă nu ați primit emailul de confirmare, vă rugăm să ne contactați folosind adresa de email recrutare@phantomshopping.ro pentru a verifica statusul contului dumneavoastră.

Dacă nu reușiți să accesați contul de client misterios, cel mai probabil v-ați scris greșit adresa email/parola sau v-ați uitat parola. În acest caz, aveți posibilitatea să vă resetați parola. Dați click pe butonul “Ți-ai uitat parola” și în câteva momente veți primi pe adresa de e-mail cu care v-ați înregistrat o nouă parolă, pe care o puteți utiliza provizoriu ca să vă puteți loga in cont. Parola o puteți modifica ulterior din contul dvs. de la Date personale.

Datele personale, localitățile de disponibilitate, contul bancar și datele de contact se pot modifica ori de câte ori doriți accesând contul de client misterios ( https://mymo.mysterymotive.com/#/shopper ) de pe platforma Phantom Shopping. Odată modificate, datele sunt actualizate instant.

Pentru actualizare procedați astfel: autentificați-vă, selectați Date personale, iar apoi Editează datele personale; efectuați modificările dorite și salvați.

După ce v-ați înregistrat, v-ați activat contul și v-ați completat profilul, respectiv locațiile unde sunteți disponibil pentru realizarea evaluărilor, autentificați-vă pe platforma Phantom Shopping, iar din meniul de sus accesați pagina Evaluări disponibile.

Pe această pagină veți vedea toate evaluările disponibile din locațiile dumneavoastră. Atenție! Dacă nu ați completat locațiile unde doriți să realizați evaluări, nu veți vedea nicio evaluare. Totodată, în cazul în care nu veți vedea nicio evaluare, s-ar putea să nu avem momentan proiecte în zona dumneavoastră.

În cazul în care sunt evaluări în locațiile dumneavoastră acestea vor fi vizibile în tabelul din această pagină. Pentru a afla mai multe detalii despre o anumită evaluare selectați Vizualizează Detaliile din linia proiectului care vă interesează.

După ce ați accesat Vizualizează Detaliile, veți fi redirecționat către o pagină care va conține descrierea succintă a respectivelor evaluări (inclusiv detaliile financiare – plata evaluatorului). Pentru a vizualiza detaliile complete și pentru aplica sunteți nevoit să accesați Acordul de confidențialitate.

În continuare veți vedea Termenii și Condițiile, iar odată ce le acceptați și veți accesa butonul Vizualizează evaluările. În continuare accesați Aplică pentru evaluări, iar noi instant vom fi înșțiințați de solicitarea dumneavoastră și vă vom contacta cât de repede ne permite timpul.

Repetând acești pași, puteți să aplicați la oricâte evaluări doriți și sunteți eligibil!

Evaluările la care ați aplicat și care sunt în așteptare le veți găsi la pagina Evaluări solicitate din meniul principal. Evaluările în așteptare sunt acele evaluări care nu au fost încă repartizate către evaluatori.

În momentul în care noi vom repartiza evaluările pentru care ați aplicat, acestea vor dispărea din Evaluări solicitate și dacă dumneavoastră sunteți clientul misterios ales atunci în Evaluările mele va apărea chestionarul pentru evaluarea la care ați fost selectat. De regulă însă, când sunteți ales pentru realizarea unei evaluări sunteți contactat telefonic de către un reprezentant Phantom Shopping.

Atenție! Dacă în urma repartizării evaluărilor nu ați fost selectat atunci evaluările pentru care ați aplicat nu vor mai fi vizibile nici în pagina Evaluările solicitate și nici în Evaluările mele. În acest caz, vă rugăm să verificați dacă aveți toate datele personale completate, iar dacă da, atunci vă rugăm să reaplicați și la alte proiecte.

Dacă ați fost selectat pentru realizarea unei evaluări și ați realizat evaluarea atunci accesați chestionarul din Evaluările mele, acceptați Termenii și condițiile iar apoi completați chestionarul. Pentru siguranța dumneavoastră, recomandăm ca din 5 în 5 minute să salvați chestionarul. Când ați terminat de completat chestionarul, selectați butonul Salvare&Trimitere.

Rețineți că este important să completați chestionarul în ziua în care ați realizat evaluarea, cu informații clare, corecte si complete. Vă rugăm să nu completați chestionarul în întregime cu MAJUSCULE. Informațiile trebuie să fie concrete, detaliate, acolo unde întrebarea vă cere să relatați experiența cu angajatul. Dacă întrebările nu sunt suficient de explicite trebuie să contactați reprezentantul Phantom Shopping pentru a veni cu informații în sprijinul dumneavoastră.

Dacă platforma Phantom Shopping nu vă permite să trimiteți chestionarul și vă apar erori, înseamnă că ați omis să răspundeți la cel puțin una dintre întrebări sau nu ați detaliat suficient în cazul răspunsurilor deschise (cu limită de caractere) sau dovezile nu sunt acceptate în varianta atașată de dumneavoastră (pozele nu sunt în format .jpg/.jpeg sau depășesc 1MB). În cazul în care din cauza motivelor mai sus menționate platforma nu vă permite să trimiteți chestionarul, o să vă apară în chenar roșu acele întrebări unde este nevoie de completări sau modificări, după caz.

Jobul de client misterios este unul pe bază de proiect, cu program extrem de flexibil și este remunerat pentru fiecare evaluare (vizită) realizată. A fi client misterios este o oportunitate pentru obținerea de venituri financiare suplimentare și a petrecerii timpului liber într-un mod plăcut și productiv, făcând cumpărături!

Plata variază între 30 – 120 RON/evaluare sau chiar mai mult, în funcție de dificultatea proiectului. În unele situații plata pentru evaluare se oferă sub forma unui produs sau serviciu. (de exemplu clientul misterios realizează o evaluare pentru o agenție de închirieri auto iar el este plătit prin posibilitatea utilizării autoturismului pentru câteva zile – benzina inclusă.)

Plata se realizează doar prin virament bancar în 5-30 zile de la data efectuării evaluărilor. În situațiile în care plata este sub forma unui produs sau serviciu, acestea se primesc pe loc sau la un interval foarte scurt de timp după realizarea evaluării.

Atenție! Phantom Shopping poate plăti vizita de mystery shopping numai dacă evaluatorul a respectat în întregime scenariul, dacă a efectuat vizita în data și la ora prestabilită. Clientul misterios nu este plătit dacă se desconspiră, dacă nu respectă indicațiile proiectului și dacă nu anunță reprezentantul Phantom Shopping în cazul în care întâlnește o persoană cunoscută care trebuie evaluată, în timpul vizitei.

COMPANII

Mystery shopping-ul este un instrument care te ajută să afli în ce măsură procedurile interne de relaționare cu clienții sau așteptările tale sunt corect înțelese, implementate, respectate de către angajații din “linia întâi”.

Un program de mystery shopping poate avea un rol important în mobilizarea angajaților. În cazul în care evaluările sunt realizate cu o frecvență ridicată (de exemplu se realizează câte o evaluare în fiecare magazin o dată la două săptămâni, sau săptămânal). Angajații vor ști de implementarea unui astfel de program, ca urmare ei vor considera că fiecare client obișnuit poate fi client misterios.

Un proiect de mystery shopping poate să ofere o imagine despre nivelul calității serviciilor pentru clienți. Poate fi folosit înainte de implementarea unui program de training, întrucât el oferă informații exacte despre problemele existente în procesul de vânzare sau în etapa de prezentare de către angajați a produselor/ serviciilor oferite de firmă.-

Mystery shopping-ul este un instrument care evaluează dacă angajații au înțeles procedurile interne ale firmei, așteptările managementului în relația cu clientul, dacă le implementează corect și dacă le respectă. Mystery shopping-ul este un instrument obiectiv de evaluare calitativă. Se recomandă evitarea utilizării în studiul de mystery shopping a unor întrebări specifice studiului de satisfacție datorită faptului că nu sunt îndeplinite criteriile de reprezentativitate impuse de un studiu de satisfacție.

Studiul de satisfacție al clienților sau studiul de identificare a nevoilor/ așteptărilor clienților este un instrument care se aplică după ce clienții au vizitat magazinul/ punctul de vânzare și care se bazează pe percepția acestora în raport cu așteptările lor. Studiul de cercetare pe clienți este un instrument subiectiv de evaluare. Se recomandă evitarea utilizării în studiul de satisfacție a întrebărilor tip “mystery shopping” pentru că se bazează pe amintiri, percepții și nu pe experiențe pregătite în prealabil.

Departamentele direct interesate, în egală măsură, de rezultatele obținute în urma implementării unui program/ proiect de mystery shopping ar trebui să fie:
– Resurse umane
– Training
– Vânzări
– Marketing
– Organizare internă
– Dezvoltare rețea
– Customer care
în măsura în care aceste departamente există.

De coordonarea programului/ proiectului se poate ocupa orice departament/ persoană, timpul necesar gestionării unui program/ proiect de mystery shopping fiind de aproximativ 5 zile lucrătoare/ lună.

Un program de mystery shopping este implementat pe termen lung și cuprinde mai multe proiecte periodice de mystery shopping. Frecvența proiectelor de mystery shopping se stabilește în principal în funcție de capacitatea firmei de a da feedback întregii rețele evaluate incluse în program astfel încât să se stabilească un cadru pentru modificarea rezultatelor. În cadrul unui proiect de mystery shopping se realizează mai multe evaluări.

În cadrul unei evaluări se parcurge de către un client misterios întreg procesul de vânzare sau doar anumite etape din procesul de vânzare cu clientul care se doresc evaluate. Exemplu: poate fi evaluată doar interacțiunea telefonică a angajaților cu clienții.

În cadrul unei evaluări clientul misterios poate face o vizită la punctul de vânzare, sau mai multe vizite, dacă acestea sunt necesare pentru finalizarea procesului de vânzare cu respectivul client. Exemplu: în cazul unui proiect de mystery shopping la o firmă de rent a car există posibilitatea ca un client să realizeze mai multe vizite: pentru a rezerva o mașină, pentru a prelua mașina, pentru a preda mașina la final.

În cadrul unei evaluări poate să fie evaluat un singur angajat sau mai mulți, dacă interacțiunea cu aceștia este necesară pentru finalizarea procesului de vânzare cu respectivul client. Exemplu: în cazul evaluării unui hipermarket poate fi evaluat angajatul raionului unde se realizează evaluarea dar și persoana de la casa de marcat.

Clientul misterios va face parte din grupul țintă al firmei și al produsului inclus în scenariul evaluării.

Perioada de implementare a unui proiect de mystery shopping variază în funcție de tipul proiectului, de specificul firmei și al activității. În medie, perioada de implementare a unui proiect de mystery shopping este de o lună calendaristică din momentul finalizării specificațiilor de proiect, până în momentul în care rezultatele sunt disponibile clientului pe platforma online. Perioada minimă de implementare a unui proiect este de o săptămână.

În cazul unui program de mystery shopping primul proiect considerat ”Proiect pilot” se realizează fără ca angajații să fie informați. Acest lucru permite obținerea unor informații reale despre problemele existente în relaționarea cu clienții. După realizarea acestui proiect pilot se comunică la nivelul întregii rețele faptul că a fost demarat un program de mystery shopping. Se comunică rezultatele obținute în cadrul primului proiect pilot în raport cu așteptările firmei și se comunică aspectele asupra cărora au fost identificate probleme. De acum programul este anunțat de forma:
”Programul de mystery shopping continuă. Obiectivele pe care ni le propunem sunt….” După fiecare proiect de mystery shopping rezultatele generale se comunică la nivelul întregii firme, comparativ cu nivelul așteptărilor. Chestionarele se discută individual cu persoanele evaluate. Rezultatele bune se comunică în public, rezultatele slabe se comunică individual.

Clienții misterioși sunt persoane care fac parte din grupul țintă al firmei beneficiare a proiectului de mystery shopping și al produselor sau serviciilor folosite în cadrul scenariului.

Clienții misterioși sunt selectați dintr-o bază de date în funcție de profilul cerut de proiect. Criteriile de selecție sunt prioritizate.

Clienții misterioși sunt pregătiți pe baza unor materiale personalizate în funcție de proiectul în care sunt implicați. Aceste materiale le sunt trimise prin email și ele conțin:
– Magazinul/ punctul de vânzare unde clientul urmează să realizeze evaluarea
– Scenariul pe care clientul misterios îl va urma în cadrul vizitei
– Descrierea persoanei pe care clientul misterios o va evalua (dacă este cazul)
– Chestionarul pe care clientul misterios îl va completa după vizită. Clientul misterios va completa chestionarul online în cadrul platformei însă chestionarul îi este transmis pentru a-l avea la îndemână înainte de realizarea evaluării.

Clientul misterios are la dispoziție câteva zile pentru a studia materialele. La finalul acestei perioade parcurge o serie de teste în cadrul cărora îi sunt evaluate cunoștiințele despre proiect. În cazul în care nu este pregătit pentru realizarea evaluărilor, este înlocuit.

Clienții misterioși sunt pregătiți prin comunicare online, comunicare telefonică, skype, etc. în funcție de proiect. Contactul direct cu clientul și trainingul față în față ar crește semnificativ și nejustificat costurile implementării operaționale a proiectului de mystery shopping.

Garanția calității este dată de instrumentele de control implementate de alungul proiectului. Atât înainte de realizarea propriu zisă a evaluării, în timpul realizării evaluării cât și după realizarea evaluării. În timpul vizitei ne asigurăm că evaluatorii aduc dovezi de realizare a vizitei (bonuri fiscale, cărți de vizită, contracte, etc.). După completarea chestionarelor, fiecare chestionar este verificat de către un editor care se asigură că evaluarea a respectat cerințele impuse de proiect. Înainte de prezentarea rezultatelor către client, acestea sunt validate de către editor, de managerul operațional și de consultantul proiectului.

Pentru orice firmă care alege să implementeze un astfel de proiect pentru evaluarea propriilor angajați este important ca timpul petrecut pentru analiza datelor să fie scurt. Important este să se treacă la acțiune și problemele identificate să fie corectate cât mai repede din momentul descoperirii lor.

Cel mai bun sistem de raportare este cel care îi oferă clientului rezultate și combinații între rezultate în cel mai scurt timp. Sistemele online de raportare a rezultatelor fac cel mai bine acest lucru.

Rezultatele unui proiect de mystery shopping pot avea impact asupra programelor de training, asupra manualelor de proceduri interne, asupra sistemelor interne de motivare și bonusare a angajaților. În funcție de tipul programului implementat și în funcție de rezultatele care se obțin se stabilesc măsurile cele mai eficiente care duc la creșterea performanțelor în relaționarea cu clienții.

Rezultatele generale se comunică la nivelul întregii firme, comparativ cu nivelul așteptărilor. Chestionarele se discută individual cu persoanele evaluate. Rezultatele bune se comunică în public, rezultatele slabe se comunică individual.

Bugetul unui proiect/ program de mystery shopping depinde de mai mulți de factori. Numărul total de evaluări care se realizează în cadrul programului, numărul de vizite necesare pentru realizarea unei evaluări, scenariul, localizarea punctului de vânzare care urmează să fie evaluat, alte aspecte. Unitatea de măsură în cadrul unui program de mystery shopping este evaluarea. Bugetul total este calculat după formula:

Preț/ evaluare X număr total de evaluări

Bugetul unui program/proiect de mystery shopping are două componente:
– Consultanța – care este, în principiu, un cost fix și aproximativ egal de la proiect la proiect. Costul de consultanță include costurile de design ale proiectului/ programului, efortul inițial de dezvoltare a instrumentelor de mystery shopping, setarea inițială a sistemului online. Toate elementele cuprinse în cadrul componentei de consultanță se realizează la început și sunt puțin modificate în cadrul unui proiect/ program. Componenta de consultanță poate fi achitată la începutul demarării proiectului/ programului (rar sunt astfel de situații) sau poate fi inclusă în prețul/ evaluare. Componenta de consultanță din prețul unei evaluări se calculează după formula

Componenta consultanță / număr de evaluări

– Operațional – costul operațional este costul variabil al unui proiect/ program de mystery shopping și este calculat în funcție de efortul depus pentru implementarea efectivă a proiectului. În componenta operațională a unui buget intră: dificultatea cu care sunt recrutați clienții misterioși pentru proiect/ program, efortul pe care clienții misterioși îl depun pentru finalizarea unei evaluări, etc.

Bugetul total al unui proiect/ program se calculează după formula:

(componenta de consultanță din prețul unei evaluări + componenta de operațional din prețul unei evaluări) X numărul total de evaluări

Bugetul complet al unui proiect/ program de mystery shopping include:
– Consultanța personalizată pentru conceperea și implementarea eficientă a proiectului/ programului;
– Consultanța personalizată pentru realizarea instrumentelor necesare implementării proiectului/ programului (chestionar, scenariu etc.)
– Recrutarea, selecția, pregătirea, evaluarea clienților misterioși
– Realizarea pachetului de materiale de pregătire pentru clienții misterioși
– Coordonarea vizitelor
– Remunerația clienților misterioși (împreună cu toate taxele aferente)
– Setarea sistemului online
– Analiza și interpretarea automatizată a datelor
– Acces la sistemul online de raportare a rezultatelor de mystery shopping