… sunt oameni obisnuiti, cu viata obisnuita. De cele mai multe ori cu un loc de munca stabil cu venituri stabile care fac aceasta activitate din placere sau pentru a avea un venit suplimentar. O firma ce ofera servicii de mystery shopping de calitate trebuie sa aiba o baza de date cu clienti misteriosi cu profiluri diferite din punctul de vedere al: varstei, sexului, veniturilor, obiceiurilor de cumparare, pasiunilor, etc.
Clientii folositi trebuie sa faca parte din grupul tinta al firmei pentru care se realizeaza vizita. De exemplu, daca se realizeaza o vizita la un dealer auto ce comercializeaza masini sport scumpe, clientul misterios trebuie sa fie barbat, cu varsta cuprinsa intre 30 – 45 de ani, cu venituri mari ce are ca pasiune masinile sport. Aceasta cerinta este importanta pentru ca evaluatorul sa poata intra in “pielea personajului” pe care trebuie sa il joace. Pentru evaluari in magazinele cu haine si produse pentru copii sunt folosite mamici cu copii mici, in magazinele ce comercializeaza produse pentru animale de companie sunt folositi clienti misteriosi care, in viata reala, au animale de companie.
In cazul proiectelor periodice realizate pentru o anumita firma, in functie de particularitatea domeniului de activitate al clientului, acelasi client misterios poate fi folosit, in medie, aproximativ odata la 6 luni. Aceasta regula nu se aplica anumitor clienti – ex – nu se pot “refolosi” clientii misteriosi in cazul reprezentatelor auto. Sunt insa firme cu domeniu de activitate care ar permite utilizarea aceluiasi client misterios de mai multe ori in decursul a 6 luni. Baza de date cu clienti misteriosi a firmei de mystery shopping trebuie sa aiba un numar semnificativ de mare de evaluatori.
La Phantom Shopping® clientii misteriosi sunt pregatiti in permanenta de echipa Phantom Shopping® prin diverse materiale cu informatii generale despre mystery shopping ce li se transmit. Apoi, pentru fiecare proiect in parte clientii misteriosi care vor fi implicati in realizarea evaluarilor sunt atent pregatiti si evaluati inaintea realizarii vizitei, pe parcursul realizarii vizitei si chiar dupa realizarea vizitei.