Unii mai mult, altii mai putin, dar… NOI TOTI SUNTEM CLIENTI IN FIECARE ZI!!!
Ceea ce am observat in cadrul trainigurilor pe care le-am tinut oamenilor de vanzari din front office si totodata din discutiile pe care le port destul de frecvent cu prietenii referitoare la experientele de “cumparare” este ca exista CLAR un conflict intre aceste 2 parti: CLIENT – VANZATOR… si acest conflict nu se refera doar la partea financiara (la pretul produsului) sau la cea legata de produs (calitate, marime, material, etc.) ci… de multe ori se refera la atitundea generala a unuia vis a vis de celalalt.
Va propun sa faceti un experiment… intrati intr-un magazin cu zambetul pe buze, bine dispus(a) si incercati sa va mentineti aceasta atitudine pe tot parcursul sederii dumneavoastra in magazin. Incercati sa abordati un vanzator (DA, STIU!!! NU DUMNEAVOASTRA AR TREBUI SA FACETI PRIMUL PAS!!!, dar nu despre asta este vorba in acest articol) si sa conduceti discutia, faceti o gluma (buna!), cereti parerea angajatilor.Va garantez ca in 2-3 din 5 incercari veti avea parte de experiente extraordinar de placute. Daca faceti acest “experiment”, dati-mi va rog de veste dupa si spuneti-mi cum a iesit.
Ce mai puteti face… in cazul in care intalniti un angajat care vi se pare amabil, saritor, foarte bun cunoscator al produselor/serviciilor pe care le ofera firma… multumiti-i pentru ajutorul acordat, spuneti-i ca este o persoana deosebita ce iese din tipare si sa continue sa faca ceea ce face… ca bine face! Nu stiu daca va puteti da seama ce inseamna asta pentru un om de vanzari… incercati si veti vedea! Daca il cunoasteti pe seful lui… puneti-i o vorba buna… o merita din plin!
Inca o idee… daca observati ca in magazin exista un panou cu “Angajatul lunii”, incercati sa identificati persoana din poza… daca recunoasteti in magazin persoana care a obtinut aceasta distinctie, felicitati-o si cereti-i sfatul in alegerea celor mai bune produse/servicii pentru dumneavoastra! Eu am facut asta la un restaurant… m-am simtit tare bine atunci si apoi, de fiecare data cand vizitam restaurantul respectiv si ma intalneam cu respectivul angajat… aveam parte de servicii exceptionale.
Clientii trebuie sa renunte la ideea “Daca asta si-a ales vanzatorul sa faca… si in gand continua… no atunci sa accepte sa-i fac zile fripte!”. Vanzatorii fac ceea ce fac pentru ca le place, sau poate pentru ca nu au alta optiune, pentru ca nu pot face altceva in perioada respectiva, pentru ca nu stiu ce sa faca, pentru ca nu vor sa faca altceva – nu este rolul nostru sa judecam in locul lor sau in locul managerilor lor… de ce ii mai tin acolo. Ceea ce putem face este sa fim amabili cu toti oamenii din jurul nostru, sa ii respectam si sa ii ajutam sa ne ajute.
Noi avem nevoie de ei la fel de mult cum au ei nevoie de noi. WIN-WIN!