Intr-o prima faza se stabilesc particularitatile programului de mystery shopping: obiectivele care trebuie atinse la finalul programului, locatiile si persoanele care urmeaza sa fie evaluate, periodicitatea realizarii vizitelor, se realizeaza profilul evaluatorului, se dezvolta tot in cadrul acestei etape chestionarul si scenariul care vor fi folosite mai tarziu pe parcursul vizitelor. In aceasta etapa sunt implicati activ consultantii Phantom Shopping® si reprezentanti ai firmei pentru care se desfasoara programul de mystery shopping.
Mai departe, Phantom Shopping® preia stafeta, realizeaza pe baza informatiilor obtinute in faza anterioara un manual de pregatire pentru clientii misteriosi care urmeaza sa realizeze vizitele, recruteaza clientii misteriosi, le transmite materialele de pregatire, apoi ii evalueaza.
Urmeaza etapa de realizare a vizitelor, in care, clientii misteriosi, pe baza scenariilor si chestionarelor pe care le-au primit in etapa anterioara evalueaza magazinele care li s-au atribuit in cadrul programului de mystery shopping. Apoi completeaza chestionarele in sistemul online (MyMo) dezvoltat de Phantom Shopping. Chestionare sunt mai departe preluate si editate de reprezentantii Phantom Shopping®.
Dupa editarea chestionarelor, datele sunt publicate in MyMo si devin vizibile pentru clienti. Pe baza rezultatelor obtinute Phantom Shopping® realizeaza un raport ce contine prezentarea pe scurt a rezultatelor, tendintele de la un proiect la altul precum si recomandari pentru firma pentru cresterea performantelor la urmatoarele proiecte.